MOSO corporate website

klant MOSO
discipline(s) websites

Beginnen bij het begin. Wat is de belangrijkste doelgroep? Wat is zijn beweegreden om op de MOSO-website te komen en hoe spreken we hem of haar het best aan? Deze vragen vormden de aftrap voor een omvangrijk proces vol ideeën die in diverse landen, nationaliteiten en markten getoetst moesten worden.

Uit de strategische sessie kwamen zes ‘personas’, karakters die een doelgroep vertegenwoordigen. Ieder karakter heeft zijn eigen frustaties en motivaties om wel of niet voor MOSO te kiezen. Voor hen gingen we de site maken, waarvan de architect de belangrijkste ‘persona’ is. Door ze uit te printen en aan de muur te hangen, werd voor alle mensen in het team duidelijk voor wie we aan het werk waren.

De complexiteit van een project is vaak niet te zien in het eindresultaat. Dit geldt ook ook voor de corporate website van MOSO. Achter de schermen zorgen een complex tagsysteem en diverse contexten ervoor dat een pagina met variabele inhoud getoond kan worden. Alle pagina’s hebben een weergave als kaartje en deze worden slim ingezet om op diverse manieren te zoeken en te navigeren door de diverse lagen van de site.

moso.eu